onsdag 2 september 2009

80%

På uppmaning av bland andra brorsan Janne och kollegan Håkan så körde jag mitt första riktiga intervallpass igår. Värmde upp lite lätt, sedan 2 minuters löpning på 80 % varvat med 2 minuters rask promenad. Det upprepades 4 gånger, sen orkade jag inte hålla tvåminutersintervallerna längre. De blev 1.45, 1.30 och på slutet var de nere på som minst 30 sekunder. Uff, vad jobbigt trots att jag höll på lite drygt en halvtimme bara.

Easy, som haft det lite tråkigt sista tiden fick hänga med ut och springa och hon var helt färdig efteråt. Husse också. Det som kändes annorlunda efteråt var att jag fick träningsvärk i baksidan av låren. Det brukar jag inte ha efter löpning. Det måste bero på att jag sträcker ut mer när det går fort. Under de normala passen lufsar jag mer och anstränger förmodligen inte baksidan av låren lika mycket.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men nu börjar det väl att dra ihop sig? Visst var det i September du skulle springa?

Staffan sa...

26 september!