torsdag 10 september 2009

Grisfest

Sprang ett första pass efter några dagar med halsont. Det kändes okej. Hoppas nu bara att det håller i sig, känns lite oroligt med svininfluensa och många småbarnsföräldrar på jobbet. A lethal combination.

Efter LL har jag tänkt koncentrera mig på simning litegrann. Två pass simning i veckan och ett löp- eller cykelpass tills snön kommer. Då växlar jag till två, tre pass skidor och ett pass simning.
Har lite dåligt samvete för att Jenni som är hemma hela dagarna ska sitta själv med Ruben på kvällarna också. En stor del är ju självklart att jag vill vara med Ruben efter jobbet också.

Därför kommer jag att försöka lägga så mycket träning som det bara går under dagtid. Vi har en timme i veckan som vi kan plocka ut för friskvård. Kan ta ut en halvtimme i samband med lunchen och på så sätt klämma in antingen löpning eller möjligen simning. Storsjöbadet ligger ju nästgårds så det borde gå.

3 kommentarer:

illern sa...

Triathlon 2010? Ett litet tips inför Lidingö, träna på tekniken nerför också. Vågar man släppa på i nerförsbackarna sparar man inte bara kraft, man tar väldigt många placeringar också. Det är jobbigare att ligga och bromsa.
Provspring loppet på http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp

Staffan sa...

Bra tips om nerförslöpningen, det hade jag inte tänkt på alls!

Anonym sa...

Dags att uppdatera?! Vill ju veta mer om formen, spänningen, känslan etc så här i sluttappen av din klassiker.
/ J